Hippe beanie haakpatroon

Op veler verzoek via mijn instagram account (volg je me daar al?):

Hier het patroon van de beanie!

Benodigdheden:
1 bol royal van de zeeman
Haaknaald 5mm
Een naald met botte punt
Schaar

Uitleg v-stitch:
In 1 steek > 2 stokjes samenhaken, 2 losse, 2 stokjes samenhaken en dan 2 steken overslaan, dit herhalen tot het einde van de toer.

Oke, laten we gaan beginnen met de beanie:

Toer 1: 10 lossen plus 1 keerlosse

Toer 2 t/m 75: alle toeren 10vasten plus 1 keerlosse in de achterste lussen haken, net zolang je de lap om je hoofd heen past. Dat mag best een beetje strak zijn (dus meet even na 75 toeren, is hij te strak? Dan haak je er nog een paar toeren bij).

Vervolgens haak je de 2 korte kanten van de lap aan elkaar (je eerste en laatste toer dus).

Nu ga je over de breedte een rand met vasten haken; op elke toer van de lap 1 vaste. 

Daarna haak je bovenop de vasten 15 toeren v-stitch. Elke toer sluit je door een halve vaste te haken in de lussenboog van de eerste v-stich van die toer.

Hecht nog niet af!

Kijk even aan het einde van dit filmpje hoe ik de beanie heb afgewerkt (uitleggen is erg lastig).

https://youtu.be/F60dZN-F08U

Vervolgens de 2 draadjes afhechten en je bent klaar!

Heerlijk snel patroon voor een hippe beanie. Ook erg leuk om cadeau te geven ♡

-------Mijn patronen mogen NIET zonder mijn toestemming gedeeld worden. Natuurlijk wel via een link op insta of facebook, maar altijd met een verwijzing naar mij. Ik zou het leuk vinden dat wanneer je een patroon van mij hebt gehaakt, mij tagt ---------

Reacties

  1. Ik probeer je beanie te haken voor fight cancer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan je filmpje niet vinden om de muts af te werken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen, ik wil beginnen met de leuke beanie maar krijg het filmpje niet geopend. Kan je de link misschien nog eens sturen. Dank je wel en fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan je de link naar je filmpje sturen. Krijg hem nu niet geopend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wil de muts afwerken maar als ik het filmpje open komt er een andere muts tevoorschijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb hem ook gehaakt, je filmpje gevonden onder je naam op you tube👍ik heb je blog op fb gedeeld

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten